Dacă sunteți în situația de a lucra de acasă, atunci ar trebui să investiți într-o cameră (spațiu) dedicate. Iar pentru a înființa un birou acasă, există câteva reguli de urmat pentru a-l face un loc atât atractiv, cât și funcțional.
1. Aveți grijă de amplasarea în cameră
Pentru a înființa un birou acasă, primul lucru de luat în calcul este dispunerea biroului în cameră. Veți petrece câteva ore pe zi acolo, așa că priveliștea de pe scaunul dvs trebuie să fie inspirațională! Unii designeri recomandă așezarea biroului în fața unui perete pentru a facilita concentrarea, dar totul este o chestiune de gust! Dacă preferiți să vă bucurați de priveliștea exterioară, nimic nu vă împiedică să îl poziționați în fața unei ferestre.
În orice caz, așezați biroul cât mai aproape de aceasta pentru a beneficia de lumină naturală. Dacă lucrați pe un ecran, evitați să aveți ferestre în spatele dvs. din cauza reflexiilor: preferați o fereastră în față sau în lateral și investiți în perdele sau jaluzele care să obtureze lumina. Dacă dimensiunea camerei permite, faptul că biroul este la mijloc este cea mai bună opțiune! De asemenea, evitați să plasați biroul în spatele ușii.
2. Aranjați un birou acasă: optimizați depozitarea
Planificați stocarea obiectelor necesare. Puneți obiectele pe care le utilizați cel mai puțin în spații închise, pentru a reduce vizual spațiul. Dacă folosiți zilnic anumite materiale sau documente, aranjați-le la distanța de un braț față de scaunul de birou. Este distanța ideală pentru a avea totul la îndemână! Gândiți-vă, de asemenea, la un birou cu sertare sau la roll-box-uri care alunecă sub birou pentru a vă păstra documentele în apropiere.
3. Planificați o suprafață de lucru adecvată activității dvs.
Aveți nevoie de o suprafață suplimentară de lucru pe lângă biroul principal? Pentru a face acest lucru, trucul este să apelați la departamentul de bucătărie al magazinelor de mobilă, care oferă blaturi mari sau corpuri de dulap de diferite adâncimi.
În cele din urmă, gândiți-vă și la materialul din care este confecționat biroul: nu este doar aspectul vizual, atingerea este la fel de importantă atunci când petreci câteva ore cu mâinile pe un birou.
4. Nu neglijați iluminatul
Lumina artificială este la fel de importantă ca lumina naturală în amenajarea unui birou de acasă. Variați sursele de lumină și intensitatea pentru a evita contrastul prea mare: pariați, de exemplu, pe o lumină din plafon, dar și pe lămpi auxiliare, care vă vor permite să luminați camera cu o lumină mai caldă.
Și, desigur, nu uitați de lampa de birou! Lămpile cu lumină reglabilă sunt ideale deoarece vă permit să modulați lumina în funcție de nevoile dvs. Alegeți lămpi articulate sau reglabile. Dacă lucrați într-o profesie în care culoarea contează, alegeți o lumină care să nu altereze culoarea.
5. Înființarea unui birou acasă: importanța accesoriilor
Planificați stocarea și accesoriile pentru a avea totul la îndemână!
Aranjați obiectele respectând câteva reguli de bază: dacă sunteți dreptaci, așezați lampa în stânga pentru a nu fi deranjați de umbrele mâinii dvs. și suportul pentru creion în dreapta. Dacă lucrați pe un ecran, acesta trebuie să fie la cel puțin 50 cm în fața ochilor.
6. Scaunul, arma care câștigă războiul!
Scaunul de birou este probabil cel mai important element. Un singur cuvânt de ordine pentru al alege: confort și ergonomie!
Pentru a evita durerile de spate, este necesar să optați pentru un scaun care să se adapteze poziției dvs. și, prin urmare, reglabil: înălțimea scaunului, dar și poziția spătarului. Dacă trebuie să parcurgi lungimea biroului sau să te întorci în mod regulat pentru a căuta documente, de exemplu, pariați pe roți.
7. Birou comun? Creați confidențialitate și definiți spațiul
A înființa un birou acasă înseamnă uneori împărțirea acestuia. Dacă acesta este și cazul dvs., definiți spațiile. Desigur, puteți separa birourile așezându-le pe fiecare parte a camerei, dar le puteți instala și pe o singură suprafață de lucru. Este important să înființați un birou în care toată lumea să poată avea spațiul necesar. Asigurați-vă că este suficient de lung pentru a nu fi prea aproape unul de celălalt și a avea loc.
Puteți separa simbolic cele două spații cu o unitate de stocare. Crearea unui birou în formă de L este, de asemenea, o modalitate bună de a optimiza o cameră pătrată. În cele din urmă, de ce nu ați așeza birourile față în față?
8. Aveți nevoie de concentrare? Eliminați distragerile vizuale
Dacă activitatea necesită o concentrare mare, favorizează atmosfera neutră și sobră. Evitați, teancurile de dosare, dar, mai ales, ceea ce nu este direct legat de activitatea dvs. profesională. Altminteri, camera de birou poate deveni rapid un colț de depozitare pentru masa de călcat, bicicleta sau aspiratorul … o aglomerare nu tocmai relaxantă! Pentru camerele mici, puteți paria pe spațiul de stocare integrat care se va pierde în atmosfera camerei.
9. Creați un birou de acasă cu o notă de verde
Ajută concentrarea, purifică aerul, induc calmul, plantele au o mie și una de virtuți! În plus, ele sunt decorative, așa că nu vă privați de o zonă verde!
10. Decorați, personalizați!
După ce ați optimizat aspectul și organizarea biroului dvs., cel mai interesant lucru este să decorați! Dacă recomandăm un decor neutru pentru a amenaja un birou acasă, asta nu înseamnă fără personalitate! Puneți-vă amprenta și așezați ici și colo obiecte care vă inspiră. Pentru iubitorii atmosferelor de lucru sobre, decorați cu mici accesorii personalizate: o lampă, un suport pentru creion, un poster. Răsfățați-vă!
Cum am pus noi în practică ideile de amenajare a unui birou acasă VEDEȚI AICI